نرم افزار های کامپیوتر و موبایل

معرفی جدید تربن و کار امد ترین نرم افزار های مربوط به کامپیوتر و موبایل به همراه کرک

نرم افزار های کامپیوتر و موبایل

معرفی جدید تربن و کار امد ترین نرم افزار های مربوط به کامپیوتر و موبایل به همراه کرک

Circuit Shop 2.0.4

نرم افزار Circuit Shop 2.0.4 یکی از کوچکترین نرم افزار های شبیه ساز جهت مطالعه رفتار مدارهای الکترونیک دیجیتال و آنالوگ و نیز رسم فنی مدارت الکترونیک Schematic میباشد.
یکی از دلایل استفاده از شبیه سازی در الکترونیک همانند بسیاری از شبیه سازی ها ، صرفه جویی در منابع و زمان میباشد به این صورت که بسیاری از طراحان و سازندگان مدارهای الکترونیک ترجیح میدهند پس از طراحی و قبل از ساخت نمونه آزمایشی ، رفتار مدار مورد نظر خود را از نظر درستی کارکرد با استفاده از نرم افزارهای شبیه ساز مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند .
همچنین دلیل دیگری که میتوان به آن اشاره کرد جنبه آموزشی این قبیل شبیه سازی ها میباشد ، که طی آن هر هنر آموز میتواند بدون نیاز به آزمایشگاه و ساخت مدار ، عملکرد تک تک قطعات و نیز مجموعه مدار را به صورت مجازی مورد مطالعه قرار دهد .


خیلی از قبل ورود کامپیوترهای شخصی به دنیای آی تی و برای سالهای طولانی نرم افزاری به نام Spice تنها نرم افزار شیبه ساز مدارهای الکترونیک به شمار میامد . که اکنون نیز نسخه PC آن و با نام Pspice هنوز مورد استفاده شماری چند از علاقمندان میباشد .
نرم افزار بسیار معروف دیگری نیز که تقریبا بیشتر مهندسین و علاقمندان با آن آشنایی کامل دارند و تقریبا به صورت نرم افزار استاندارد شبیه سازی مدارهای الکترونیک در بسیاری از مراکز آموزشی در آمده است Electronic workbench 8 میباشد . که البته نرم افزاری بسیار حجیم بوده و حذف محدودیتهای آن نیز تا حدی دشوار میباشد.
تقریبا کلیه عزیزان علاقمند به الکترونیک با اندکی تلاش و مطالعه مخنصر راهنمای نرم افزار میتوانند به سادگی از Circuit Shop استفاده نمایند .
نرم افزار دارای کتابخانه نسبتا کاملی از قطعات الکترونیک میباشد . کافی است هر قطعه را با کلیک بر روی آن انتخاب و به مدار مورد نظر خود منتقل نماییم . نرم افزار همچنین دارای آلات سنجش مجازی نظیر انواع ولتمتر ، آمپر متر ، اسیلسکوپ و … میباشد .
به محض اتمام طراحی مدار و اتصال تغذیه مجازی به مدار میتوانیم فرایند شبیه سازی را آغاز نماییم .
نرم افزار دارای معایبی چند نیز میباشد که در اینجا لازم است به آنها نیز اشاره ای داشته باشیم :
یکی از معایب نرم افزار عدم نصب فایل راهنما در طی مراحل نصب میباشد که البته خوشبختانه فایل CHM آن در پوشه اصلی نرم افزار موجود میباشد و صد البته هم مطالعه آن برای کاربران گرامی ضرورت کامل دارد .
یکی دیگر از معایب نرم افزار استفاده از یک مدل ثابت و عمومی جهت قطعات فعال میباشد . به این صورت که مثلا برای یک ترانزیستور همواره از مدل زیر استفاده میگردد :

در حالی که مثلا قطعاتی نظیر سلفها ، خازنها و مقاومتها دارای قابلیت مقدار دهی میباشند .
نصب نرم افرار کاملا ساده میباشد فقط کافی است از پوشه Setup فایل setup.exe را اجرا فرمایید و از بین بردن محدودیتهای نرم افزار نیز ، پس از نصب از پوشه Crack فایل CIRC.EXE را در پوشه نصب Replace فرمایید .
لطفا دقت کنید پوشه نصب بر خلاف معمول و به صورت پیش فرض :
C:\CSHOP2
میباشد.


دانلود با کرک | لینک کمکی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد